Første innlegget i modul 3, med foreleser Karl Phillip Lund

Da har vi begynt med modul 3 i valgemnet; Digital markedsføring (DIG2103). På grunn av den spesielle tiden vi er i har forelesningene blitt flyttet hjem til vær enkelt, via Zoom. Vi har allerede vært igjennom to forelesninger som har omhandlet ledelse og digital markedsføring. I den første forelesningen hadde vi besøk av noen tidligere studenter, Ola og Marius, som fortalte hvilke erfaringer og tips de satt igjen med etter at eksamenen var gjennomført. Ola og Marius er også skaperne av klesmerke Brisen. I dette innlegget vil jeg trekke frem det jeg synes var interessant og spennende i det de tidligere studentene hadde å fortelle. 

Brisenshop.no

Klesmerke Brisen er en klesbutikk på nett. På nettsiden deres står det at brisen er et merke som leverer joviale og avslappede klær, hvor designet er svært enkelt og ukomplisert. Skaperne har også tenkt på at produktene deres gjenspeiler hvordan man er når man er brisen tilstand – nemlig jovial, avslappet og inkluderende. Jeg synes merket og produktene deres er ganske kule, da produktene passer svært godt inn i hvordan dagens stil skal være. Og ikke minst at de unge, freshe, tidsrelevant og et nytt norsk merke. Produktene er også laget for at de skal kunne passe for alle, og er derfor svært unisex, noe jeg også synes er kult gjort. Jeg vurderer sterkt å kjøpe et eller fler av deres produkter. 

Ola og Marius gikk gjennom flere punkter om hvordan de hadde gått løs på oppgaven og hadde reflektert veldig godt rundt hvordan vi kan gjennomføre oppgaven på best mulig måte. Videre trakk de frem at de hadde valgt å bruke salgsplattformen Shopify, og droppshipping via Printful,hvordan vi på best mulig måte kan bruke markedsføringspotensialet for alt det er vært. På det sist nevnte punktet snakket de om hvilke ting de hadde prøvd, og hvordan de klarte å få til sine første salg. Her var det viktig å se på mulighetene for å bruke Facebook, og media for å kunne øke salget. 

Hva tar jeg med meg videre fra denne forelesningen?

Det var veldig lærerikt og betryggende å høre hvordan tidligere studenter at løst eksamensoppgaven, fordi ved første øyekast kan den se relativt håpløs ut. Derfor vil gruppen min og jeg ta med oss mye av det som ble formidlet av Ole og Marius inn i vår utførelse av oppgaven. Dersom vi bestemmer oss for å faktisk skulle selge varer via vår nettbutikk, vil nok vi gjøre det samme som Brisenvalgte å gjøre, da dette virket veldig smart og kostnadsbevisst. Vi vil også forsøke å kunne gjøre noe lignende som Brisen gjorde, nemlig bruk av influensere dersom det lar seg gjøre. En i gruppen min kjenner flere personer som har en god del følgere, noe som gjør at det lettere kan la seg gjøre. 

Gruppen min og jeg gleder oss til å se fortsettelsen av denne lærerike oppgaven.

Kilder som ble brukt i dette innlegget er fra forelesningen med Karl Phillip Lund.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *